torstai 7. maaliskuuta 2013

Rahaton ja kipeä

Viikonlopun reissu, joka alkoi 28.2. päivä ja päättyi 1.3., oli aika tapahtumarikas. Paljon ei sillä reissulla nukuttu, vaan enemmän käytiin nähtävyyksissä päiväsaikaan ja illlalla/yöllä oltiin sitten viihteellä.

Mun reissu alkoi niinkin makoisasti kuin, että minut ryöstettii Alicantessa. Laukkuni vietiin ja kaikki sen sisällä ollut arvokas tavara meni mukana. Passi, lompakko ja sen sisällä olleet kortit sekä rahat, kamera, kännykäT (joista toinen upouusi ja hinnaltaan suolaiset 600 €), kuulokkeet, takiT jne. Tarragonassa emme pitkään viihtyneet ja Barcelonassa perjantai, lauantai ja sunnuntai kuluivat juuri kuten aikaisemmin mainitsin. Jouduin elämään koko viikonlopun kämppäkäveria siivestämällä, koska en voinut tehdä tai esim ostaa itse mitään. En voinut mennä mihinkään, eikä siihen (jos totta puhutaan) ollut mieltäkään.

Lauantaina minulla oli outo olo, mutta en antanut sen haitata lauantaina ja sunnuntain välisen yön viimeisiä fiestoja. Sunnuntaina minulla olikin sitten nokka tukossa ja hieman kuumetta.

Ei ollut siis ihan minun viikonloppuni tuo edellinen, mutta jos en mieti ryöstöä tai sitä että tulin kipeeksi, niin minulla oli ihan kivaa. Paljon muutakin olisi kerrottavaa reissusta, mutta koska mulla ei oo enää edes kuvia tallella, vaan ne on rosvoilla, niin en oikein jaksa jokaista ykstyiskohtaa kirjoittaa. Tänään räkätauti jatkuu, mutta ei mitenkään pahana. Oon syöny paljon mandariineja C-vitamiinin toivossa, joten ehkä se tästä.

Huomenna pitää soittaa Malagaan Suomen konsulaattiin ja kysyä tapaamisaikaa. Tarvitsen meinaan sen uuden passin. Onneksi olin fiksuna ihmisenä ottanut passistani pari kopiota ennen reissua ihan vain varalle, niin voin jotenkin edes todistaa olevani se kuka olen. Alicanten poliisilta odotan joka päivä soittoa, että mun rahapussi on löydetty johonkin ojaan heitettynä, mutta tämän maan tapoja pohdiskellessa, saan odottaa aika kauan niitä ryöstettyjä tavaroita.

Tänään on kämppäkaverin syntymäpäivät. Ollaan tehty lasagnea ja toiset kaverit tuo kakun. Istutaan ilta tässä meillä tyttöjen kesken. Huomenna viikon viimeinen puristus: aamulla 8-10 on espanjan tunnit ja sen jälkeen saan parannella itseäni viikonlopun yli. Toivotaan että säät suosii meitä vknloppuna niin pääsee myös ulos. Kelit on olleet lämpimiä, mutta erittäin kosteita, koska tällä viikolla on sataa ripsuttanut vettä joka päivä. Ei siis mitenkään kaatamalla, mutta kun sitä vettä tulee koko päivän ajan tihkuttamalla niin ilma on todella kostea.

Mulla on ikävä Pekkoa.

1 kommentti:

  1. Voi ei kauheeta lukea tämmöstä :( harmittaa sunki puolesta!

    VastaaPoista